سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
شهرماخانه ما
شهروند ایرانی ساکن تهران با تخصص وتحصیلات وتجارب کاری در امور مدیریت شهری، با اعتقاد بر حل معضلات شهرمان در سایه سعی وتلاش و همیاری جمعی
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 22
بازدید دیروز : 28
کل بازدید : 316399
کل یادداشتها ها : 128
خبر مایه

موسیقی


                                           بسم الله الرحمن الرحیم

سلام

برابر اخبار واصله فردا یعنی روز دوشنبه 15/11/86 سیاره زهره قابل رصد و مشاهده میباشد که این خبر برای مشتاقان علوم نجوم و دیگر رشته ها بسیار جالب خواهد بود :

زهره را فردا ببینید
ماه هم اکنون نزدیک به 400 هزار کیلومتر از ما فاصله دارد. این درحالی است که فاصله سیارات زهره و مشتری از ما به ترتیب حدود 200 میلیون کیلومتر و 900 میلیون کیلومتر است. از نظر فاصله از خورشید، زهره دومین و مشتری پنجمین سیاره منظومه شمسی هستند.
فارس:دو سیاره پرنور زهره و مشتری بامداد فردا در نزدیکی ماه دیده می‌شوند.

حمید‌رضا شهشهان منجم آماتور با اعلام این خبر افزود: این دو سیاره که پرنورترین سیارات منظومه شمسی از نگاه ساکنین زمین هستند، چند روز پیش از زاویه دید ما در کمترین فاصله نسبت به هم قرار داشتند و هم اکنون با حرکت سریع زهره، در حال فاصله گرفتن از یکدیگرند.

وی ادامه داد:‌ هلال باریک ماه تا ساعت 5:20 از افق جنوب شرقی طلوع خواهد کرد و به تدریج بر ارتفاعش افزوده می‌شود. با ارتفاع گرفتن ماه، می‌توان در سمت چپ آن دو جرم بسیار درخشان را دید که نظر هر فردی را به خود جلب می‌کنند.

جرم پرنور‌تر سیاره زهره است که جدایی زاویه‌ای آن از ماه 6 و نیم درجه است و اندکی بالاتر و سمت راست آن جرم پرنور دیگری را می توان به راحتی مشاهده کرد که همان سیاره مشتری است.

شهشهان افزود: جدایی زاویه‌ای زهره و مشتری نزدیک به 3 درجه است. با ارتفاع گرفتن ماه، زهره و مشتری، آسمان نیز روشن می‌شود و دیدن این سه جرم زیبا را دشوار خواهد کرد. در واقع 45 دقیقه پیش از طلوع خورشید، این سه فقط حدود 10 درجه از افق ارتفاع خواهند داشت.

به گزارش فارس، ماه هم اکنون نزدیک به 400 هزار کیلومتر از ما فاصله دارد. این درحالی است که فاصله سیارات زهره و مشتری از ما به ترتیب حدود 200 میلیون کیلومتر و 900 میلیون کیلومتر است. از نظر فاصله از خورشید، زهره دومین و مشتری پنجمین سیاره منظومه شمسی هستند
                                                                                           تا بعد خدا یارتان ویا علی





طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ            
           




ابزار وبلاگ