سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
شهرماخانه ما
شهروند ایرانی ساکن تهران با تخصص وتحصیلات وتجارب کاری در امور مدیریت شهری، با اعتقاد بر حل معضلات شهرمان در سایه سعی وتلاش و همیاری جمعی
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 53
کل بازدید : 316655
کل یادداشتها ها : 128
خبر مایه

موسیقی


                                     بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر دوستان عزیز

امروز قدری ذهنم از اخبار موج شدید فروش ملک در کشورهای خارجی آشفته شد بطوری که مطلبی برایش نوشتم تا شاید با همفکری و نظرات سایرین از این آشفتگی رها شوم وخدا کند که اشتباه تصور کرده باشم:

مدت نسبتا زیادی است که تب غوغای تبلیغاتی در میان جامعه ایرانی براه افتاده و براین اساس شرکتهای رنگارنگ اقدام به فروش املاک در کشور امارات وبا وعده اقامت دائم و مالکیت 100% مینمایند!

در همین رابطه حتی تسهیلات بسیار زیادی از قبیل اعطای وام کم بهره و طولانی مدت تا 80% بهای ملک نیز قائل شده اند!

تا اینجای کار ظاهرا مشکلی بنظر نرسیده و نوعی سرمایه گزاری محسوب میگردد اما این روی سکه است و باید آنروی سکه را هم دید!

ملاحظه فرمایید کشوری که هر از چند گاهی داعیه مالکیت بخشهایی از خاک مملکت ما را نموده و کار را بعضا به تهدید و ارجاع شکایت به مراجع مختلف دنبال میکند معقولانه و منطقی بنظر نمیرسد که برعکس سیاستهای خود براحتی. مردم همین کشور را باتسهیلاتی خاص و فریبنده به کشور خود دعوت و مالکیت ملکی به آنها اعطا نماید!

هوشیار باشیم زیرا :

1=کشورهای کوچک و جزیره ای تحت هیچ شرایطی خاک خود را به خارجیان واگذار ننموده و مالکیت خارجی در خاک خود را بشدت تحت کنترل و نظارت قرار میدهند.

2=تبلیغات فروش املاک با مالکیت و اقامت در امارات آنقدر وسیع و گسترده است که دراین صورت درصد مالکین و مقیمان خارجی را بشدت بالا برده و در قیاس با جمعیت امارات کمی نا معقول بنظر میرسد!

3=این سیاست امارات با آن سیاستش (ادعای مالکیت بخشی از خاک کشورمان) بشدت در منافات است.

4=فکر کنیم چنانچه خدای ناکرده جنگی بین 2کشور در گیرد آیا مردم خارجی ساکن در امارات ملک خود رها مینمایند و یا اینکه از آنها مثل سپری در برابر قدرت رزمی ایران استفاده خواهند نمود؟!

البته نکات ذکر شده بخاطر شرایط خاص سیاسی صرفا در مرحله تبیین یک نظریه و یا هشداری بعنوان متذکر شدن برخی زوایای ظاهری و شاید بعدها جدی صورت پذیرفته و بقیه کار را به متخصصین و متولیان مسئول در این امر میسپاریم.

مطمئن هستیم که چنانچه مسئله ای در این باره پیش بیاید خود مسئولین محترم امر با حساسیت خاص مردم را آگاه و اذهان عمومی را در درست یا نادرستی قضیه مذکور متوجه و روشن خواهند ساخت.

                                                                                                         سرافراز باشید یا علی






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ            
           




ابزار وبلاگ